Laajuus: 30 oppituntia
Ikäsuositus: 10-15 vuotta
Tarvikkeet: Ohjelmointiopetukseen tiedekoululainen tarvitse mukaan oman kannettavan tietokoneen + laturin. Ulkoinen hiiri ja hiirimatto suositeltava. Tiedekoululla on nettiyhteys. Mahdolliset ruutuajat on hyvä tarkistaa ja tietokoneen akku ladata jo kotona, jotta tietokonetta voi käyttää koko oppitunnin ajan.
Ryhmän kuvaus: Ohjelmointi 4-Peli on syventävä taso Ohjelmointi 1-3 käyneille tai vastaavat taidot omaaville oppilaille, jotka ovat kiinnostuneet peliohjelmoinnista. Tasolla syvennetään Python- ja Pygame-osaamista, ja keskitytään peliprojektien toteutukseen.
Oppimistavoitteet:
Toteutus:
Jokaisella oppitunnilla on oma teemansa, jonka tavoitteena on, että oppilas oppii aiheena olevan perusteorian ja pääsee soveltamaan sitä heti käytännössä harjoitusten ja tehtävien kautta.
Laajuus: 30 oppituntia
Ikäsuositus: 10-15 vuotta
Tarvikkeet: Ohjelmointiopetukseen tiedekoululainen tarvitse mukaan oman kannettavan tietokoneen + laturin. Ulkoinen hiiri ja hiirimatto suositeltava. Tiedekoululla on nettiyhteys. Mahdolliset ruutuajat on hyvä tarkistaa ja tietokoneen akku ladata jo kotona, jotta tietokonetta voi käyttää koko oppitunnin ajan.
Ryhmän kuvaus: Ohjelmointi 4-Peli on syventävä taso Ohjelmointi 1-3 käyneille tai vastaavat taidot omaaville oppilaille, jotka ovat kiinnostuneet peliohjelmoinnista. Tasolla syvennetään Python- ja Pygame-osaamista, ja keskitytään peliprojektien toteutukseen.
Oppimistavoitteet:
Toteutus:
Jokaisella oppitunnilla on oma teemansa, jonka tavoitteena on, että oppilas oppii aiheena olevan perusteorian ja pääsee soveltamaan sitä heti käytännössä harjoitusten ja tehtävien kautta.