ma 18.8. 00:00
Paikkoja jäljellä7
Tiedekoulu Finnoo
Ohjelmointi 4 Peli: ma klo 19.00-20.00 (10-15v)
Maanantai Finnoo
Tiedekoulu Finnoo
Paikkoja jäljellä7
Kurssi
Tiedekoulu Finnoo
18.8.2025 - 7.5.2026 Ilmoittautuminen päättyy10.8.2025 18:00 Paikkoja jäljellä7

Laajuus: 30 oppituntia

Ikäsuositus: 10-15 vuotta

Tarvikkeet: Ohjelmointiopetukseen tiedekoululainen tarvitse mukaan oman kannettavan tietokoneen + laturin. Ulkoinen hiiri ja hiirimatto suositeltava. Tiedekoululla on nettiyhteys. Mahdolliset ruutuajat on hyvä tarkistaa ja tietokoneen akku ladata jo kotona, jotta tietokonetta voi käyttää koko oppitunnin ajan.

Ryhmän kuvaus: Ohjelmointi 4-Peli on syventävä taso Ohjelmointi 1-3 käyneille tai vastaavat taidot omaaville oppilaille, jotka ovat kiinnostuneet peliohjelmoinnista. Tasolla syvennetään Python- ja Pygame-osaamista, ja keskitytään peliprojektien toteutukseen.

Oppimistavoitteet:

  • oppilas syventää ja laajentaa ohjelmoinnin osaamistaan
  • oppilas kehittää loogista päättelykykyään ja ongelmanratkaisutaitojaan edelleen sekä oppii yhdistelmään tietoa ja soveltamaan sitä
  • oppilas oppii suunnittelemaan ja toteuttamaan erilaisia ohjelmia ja ohjelmarakenteita Python-ohjelmoinnilla
  • oppilas syventää Python- sekä Pygame-osaamistaan
  • oppilas syventää tietokonepelien ohjelmointiosaamistaan

Toteutus:

Jokaisella oppitunnilla on oma teemansa, jonka tavoitteena on, että oppilas oppii aiheena olevan perusteorian ja pääsee soveltamaan sitä heti käytännössä harjoitusten ja tehtävien kautta.

Tiedot
Kurssi
Tiedekoulu Finnoo
18.8.2025 - 7.5.2026 Ilmoittautuminen päättyy10.8.2025 18:00 Paikkoja jäljellä7

Laajuus: 30 oppituntia

Ikäsuositus: 10-15 vuotta

Tarvikkeet: Ohjelmointiopetukseen tiedekoululainen tarvitse mukaan oman kannettavan tietokoneen + laturin. Ulkoinen hiiri ja hiirimatto suositeltava. Tiedekoululla on nettiyhteys. Mahdolliset ruutuajat on hyvä tarkistaa ja tietokoneen akku ladata jo kotona, jotta tietokonetta voi käyttää koko oppitunnin ajan.

Ryhmän kuvaus: Ohjelmointi 4-Peli on syventävä taso Ohjelmointi 1-3 käyneille tai vastaavat taidot omaaville oppilaille, jotka ovat kiinnostuneet peliohjelmoinnista. Tasolla syvennetään Python- ja Pygame-osaamista, ja keskitytään peliprojektien toteutukseen.

Oppimistavoitteet:

  • oppilas syventää ja laajentaa ohjelmoinnin osaamistaan
  • oppilas kehittää loogista päättelykykyään ja ongelmanratkaisutaitojaan edelleen sekä oppii yhdistelmään tietoa ja soveltamaan sitä
  • oppilas oppii suunnittelemaan ja toteuttamaan erilaisia ohjelmia ja ohjelmarakenteita Python-ohjelmoinnilla
  • oppilas syventää Python- sekä Pygame-osaamistaan
  • oppilas syventää tietokonepelien ohjelmointiosaamistaan

Toteutus:

Jokaisella oppitunnilla on oma teemansa, jonka tavoitteena on, että oppilas oppii aiheena olevan perusteorian ja pääsee soveltamaan sitä heti käytännössä harjoitusten ja tehtävien kautta.

Hintatiedot
Lasku toimitetaan ilmoittautumisen jälkeen.
  • Lukuvuosimaksu advanced 1/2 - syksy 2025 315,00 € *
* vain yksi on valittava
Valinnaiset maksut
  • Early bird alennus -50,00 €  
  • Lukuvuosimaksu advanced 2/2 - kevät 2026 315,00 €  
Kaikki ilmoittautumiset